یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نتايج يک تحقيق درباره آثار مخرب اينترنت

اعتياد - اينترنت

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷:۰۰


بررسي هاي جديد نشان مي دهد از هر سه انگليسي يک نفر دوست دارد با توقف استفاده از اينترنت به طور جزيي يا کلي از دنياي آفلاين بيشتر استفاده کند زيرا حس مي‌کند حضور بيش از حد در فضاي مجازي به زندگيش لطمه زده است.

وايمکس نيوز - به نقل از تک کرانچ، بسياري از کاربران وب در انگليس احساس مي کنند تعادل ميان زندگي آفلاين و آنلاين آنها به هم خورده و بدشان نمي آيد با توقف استفاده از اينترنت، گوشي، تبلت و غيره نفسي تازه کنند.

يافته هاي موسسه رگولاتوري Ofcom در انگليس در يک سال گذشته نشان مي دهد حدود 15 ميليون انگليسي در سال 2016 معتقد بوده‌اند که بيش از حد زندگيشان را صرف استفاده از فناوري کرده‌اند و براي پس گرفتن کنترل حياتشان از وسايل الکترونيک و اينترنت قصد دارند براي مدتي از ابزار مذکور فاصله بگيرند.

25 درصد از اين افراد قصد دارند يک روز کامل از اينترنت به دور باشند. يک پنجمشان معتقدند بايد يک هفته از اينترنت دور باشند و 5 درصدشان موفق شده اند تا يک ماه کاري به اينترنت نداشته باشند. بر طبق اين گزارش از هر ده انگليسي يک نفر توانسته يک هفته خود را به دور از نمايشگر رايانه نگهدارد.

اين يافته ها حاصل پرسش از 2025 بزرگسال انگليسي و 500 نوجوان است. 33 درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي گفته اند به علت دور شدن از اينترنت بهره وري بيشتري داشته اند. 27 درصد هم گفته اند با اين کار آزادي بيشتري به دست آورده اند و يک چهارم پاسخ دهندگان هم اظهار داشته‌اند با اين کار از زندگيشان بيشتر لذت برده‌اند.

در مقابل 16 درصد گفته‌اند با اين کار بيم داشته‌اند که چيز مهمي را از دست بدهند، 15 درصد احساس گم شدگي داشته اند و 14 درصد هم تصور مي کرده اند رابطه شان با دنيا قطع شده است.

بررسي ها نشان مي دهد استفاده از اينترنت باعث کاهش 48 درصدي ديگر فعاليت ها در منزل، کمتر شدن 47 درصدي خواب و استراحت و کاهش 31 درصدي وقت گذاري انگليسي ها با خانواده و دوستان مي شود و لذا کاهش استفاده از ان تعامل اجتماعي مردم اين کشور را بيشتر مي کند.

22 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي گفته اند به علت شدت استفاده از اينترنت به قرارهاي خود با دوستان و اقوام دير مي رسند و 13 درصد هم همين مساله را علت دير رسيدن به سر کار خود دانسته اند. 26 درصد جوانان شرکت کننده گفته اند به علت شدت استفاده از اينترنت دير به منزل مي رسند و 60 درصد هم گفته اند تکاليف مدرسه را انجام نمي دهند تا در فضاي آنلاين وقت گذراني کنند.

اين وضعيت موجب مداخله والدين جوانان و نوجوانان شده، به گونه اي که 61 درصد اين افراد از مداخله والدين و محدودشدن استفاده از گوشي و تبلت و ... در خانه خبر داده اند.

متوسط استفاده هفتگي انگليسي ها در اين گزارش 25 ساعت اعلام شده و 42 درصد پاسخ دهندگان گفته اند روزي ده بار براي وبگردي يا چک کردن برنامه هاي مختلف تلفن همراه آنلاين مي شوند. 11 درصد پاسخ دهندگان تا بدان حد معتاد بوده‌اند که روزي بيش از 50 بار براي کنترل اينترنت آنلاين مي شدند.

نکته جالب اين است که انگليسي ها اعتياد خود به اينترنت را تکذيب نمي کنند. 59 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي خودشان را گرفتار گوشي ها و تبلت هاي خود توصيف کرده اند و 34 درصدشان گفته اند قطع ارتباط با اينترنت برايشان دشوار است.

در گزارش Ofcom افزايش استفاده از پيام رسان هاي موبايلي يکي از دلايل اصلي احساس اعتياد بيش از حد به استفاده از فناوري و اينترنت توصيف شده است. استفاده از واتس اپ و مسنجر فيس بوک در اين کشور از 28 درصد در هفته به 43 درصد در هفته افزايش يافته و اين appها مهم ترين ابزار ارتباطي جوانان 16 تا 24 ساله اين کشور هستند. به گونه اي که 36 درصد اين جوانان آنها را مهم ترين ابزار ارتباطي خود دانسته اند.

البته هنوز استفاده از پيامک و ايميل متداول ترين شيوه ارتباطي در انگليس است و هر هفته به ترتيب 70 و 63 درصد انگليسي ها از ان استفاده مي کنند،البته استفاده از اين دو روش به ترتيب 7 و 8 درصد در مقايسه با سال 2014 کاهش نشان مي دهد.

ديگر يافته‌هاي جالب اين گزارش عبارتند از استفاده 86 درصد مردم انگليس از اينترنت خانگي، تبديل گوشي‌هاي هوشمند و لپ تاپ ها به ابزار اصلي اتصال به اينترنت با 36 و 29 درصد استفاده و تصادف 25 درصد مردم انگليس با فردي در خيابان به علت توجه بيش از حد وي به گوشيش.

 

منبع : فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو